Неділя
19.05.2024
17:21
Вітаю Вас Гість
RSS


Школа - це гра, робота та про майбуття турбота!
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

НОВИНИ

1 КЛАС

2 КЛАС

3 КЛАС

4 КЛАС

Міні-чат

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » УРОКИ (3 клас) » Літературне читання

Вчитайся, вслухайся у Шевченкове слово.
[ Викачати з сервера (15.4 Kb) ] 13.03.2020, 12:15

Вчитайся, вслухайся у Шевченкове слово.
Т.Г.Шевченко „Село! І серце одпочине...",
„І досі сниться: під горою..."

1.На минулих уроках ми дізналися, яке важке дитинство було у Тараса Шевченка. І ці пророчі слова батька Григорія Івановича, які ми пригадали, справдились, бо з малого Тараса вийшов великий художник і народний поет, наш прекрасний поет, наша гордість. Українці називають його своїм Кобзарем. Раніше їх було багато в Україні, вони ходили селами й містами країни, співали пісні та думи про боротьбу відважних героїв-українців з ворогами під акомпанемент кобзи (бандури). Т. Шевченко, як кобзар, виповів українському народу його життя. Та й книгу, яку він писав усе життя, поет назвав „Кобзар”.

— Люблять твори Кобзаря за правду, щирість. У віршах він писав про тяжке життя селян-кріпаків, дітей-сиріт, бо ж і сам зазнав сирітського життя.

 

Виконай завдання 1.

 

2.- Та не тільки сум і горе бачив Шевченко. Він зростав в Україні серед мальовничої природи, українського люду, які з вуст у вуста передавали, переповідали легенди, билини, казки, повір'я чумаків, козаків.

Поет кохався у природі рідного краю, і тому, мабуть, кожен рядок вірша переливається краплинами любові до природи.

 

Завдання 2

Гра «Збери речення»

— Про який твір почули вперше?

 

-Поема „Княжна” — це один із перших творів, написаних Кобзарем у засланні. Цей великий твір розпочинається чудовим пейзажем „Зоре моя вечірняя...”.

-  Послухайте  цю пісню на слова Т. Шевченка, яка стала народною https://www.youtube.com/watch?v=Fz6F74QgVRc

 

Завдання 3

Мовленнєва розминка.

– Як ви їх розумієте, обдумайте?

 

-Послухайте продовження поеми „Княжна” https://www.youtube.com/watch?v=dOdRvmlYjZU

 

 - Підручник ст..135 – прочитайте

Аналіз змісту. Робота над порівняннями.

— Які почуття охопили поета при згадці про українське село?

— Як поет описав село? Що росте біля села?

— Які порівняння вжив поет? Прочитайте. Поясніть кожне з них.

— Прочитайте останній рядок вірша. Що ним хотів сказати поет?

 

Завдання 4

 Гра „Знайди прикметник”

 

3.- Розгляньте малюнок ст..135.

Які рядки вірша зобразила художниця?

А що ви ще домалювали б?

 

4. Вірш Т. Шевченка „І досі сниться ...”. (підручник ст. 136)

Самостійне читання вірша мовчки.

 

— Краєвиди рідної природи, спогади дитинства не раз приходили до поета у снах на далекій чужині. І все це виливалось у чудові вірші.

— Прочитайте вірш „І досі сниться...” мовчки.

Який сон побачив поет?

 

Словникова робота.

Вправа для розвитку мовної здогадки.

— Прочитайте слова подумки, вставляючи пропущені букви.

м_ти сн_ться

дит_ си_ить

в_уча бав_ть

д_д ви_шла

 

Послухайте https://www.youtube.com/watch?v=IyDpfLOIsKw

 

Повторне читання вірша вголос.

— Які картини малює ваша уява, коли ви читаєте вірш?

Аналіз змісту вірша.

— Які дві картини приснилися автору?

— Який настрій викликав цей сон у поета? Доведіть словами вірша.

— Як ставляться один до одного члени родини? З чого це видно?

— Які зменшувально-пестливі слова використав автор у вірші? Про що це говорить?

— Як ви думаєте, поет описав те, що колись бачив, чи свої мрії?

— Які почуття викликав у вас цей вірш?

— Що спільного і чим відрізняються вірші „Село! І серце одпочине ...” і „І досі сниться ...”?

Вивчіть вірш напамять (ст.136) .

Категорія: Літературне читання | Додав: Nadija
Переглядів: 256 | Завантажень: 85 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Категорії розділу
Українська мова [4]
Літературне читання [7]
Математика [1]
Природознавство [3]
Фізична культура [0]
Основи здоров’я [0]
Трудове навчання [0]
Образотворче мистецтво [0]
Я у світі [2]