Неділя
19.05.2024
20:27
Вітаю Вас Гість
RSS


Школа - це гра, робота та про майбуття турбота!
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

НОВИНИ

1 КЛАС

2 КЛАС

3 КЛАС

4 КЛАС

Міні-чат

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » УРОКИ (3 клас) » Українська мова

Прийменники і закінчення як засоби зв’язку між словами в реченні. Роль іменників у реченні. Аналіз іменника як частини мови.
13.03.2020, 12:33

Прийменники і закінчення як засоби зв’язку між словами в реченні. Роль іменників у реченні. Аналіз іменника як частини мови.

Запиши у зошит тільки відповіді на запитання

Вправа «Мікрофон».

1.З чого складається наше мовлення?

2.Що виражає речення?

3.З чого складається речення?

4.Скільки слів може бути в реченні?

5.Як поділяються всі слова в українській мові?

6.Скільки частин мови є в українській мові?

7.Яку частину мови ми зараз вивчаємо?

8.На які питання відповідають іменники?

9.Як змінюються іменники?

Потренуйся

https://learningapps.org/4017316

https://learningapps.org/4414221

https://learningapps.org/7101974

https://learningapps.org/4936780

https://learningapps.org/9035433

Пригадайте, переглядаючи відеоролики

  1. https://www.youtube.com/watch?v=pWs8P3WlX2Q&list=PLEl4R5pcLDQW2wYI0qDI9T9yGKiAFhkxO&index=23

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=PiJn8ftAtCM

 Повторіть відмінки і питання до них. (Можна скористатися таблицею.)

1. Каліграфічна хвилинка. (запиши у зошит)

а) Записати прийменники: у, в, на, до, над, під, перед, при, через.

https://www.youtube.com/watch?v=kePn7rhsC38

б) Скласти і записати речення з одним із прийменників.

Потренуйся https://learningapps.org/9073797

https://learningapps.org/9073616

https://learningapps.org/9111191

https://learningapps.org/9082606

https://learningapps.org/3460796

https://learningapps.org/3375820

https://learningapps.org/3419513

Перевір себе https://learningapps.org/1142148

2. «Хитра» вправа

Переглянь відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=FI87qWA6Fms

Пригадай https://www.youtube.com/watch?v=SfrlaU-mjz4 (усно виконувати вправи, що є у відеоролику)

Потренуйся https://learningapps.org/4107854

https://learningapps.org/5996768

 

(вправа 326).

— Прочитайте рядки з вірша Олександра Олеся, у які випадково вкралися помилки.

Раз я взувся в чобіток,

одягнувся в кожушок,

сам запрягся саночки

і поїхав ялинка.

— Чому не сприймається такий запис?

— Що потрібно зробити, щоб усунути недолік?

(Відповідь: Десь змінити закінчення, десь додати прийменник і змінити закінчення (поставити іменники в іншому відмінку.))

— Запишіть виправлений варіант у зошит.

— Підкресліть виділені іменники разом з прийменниками. Позначте закінчення.

Зробіть висновок: Що допомагає зв’язувати іменники з іншими словами? Чи можна було б у тексті обійтися без прийменників? Чому?

3. Опрацювання правила — висновку до теми (с. 136).

4. Вибіркове списування

Випишіть з вірша іменники з прийменниками.

А зараз поглянемо всі на блоху.

що робить «кусь-кусь» пастухові-сплюху,

якого картає бабуся горбата,

яку дуже любить корова рогата,

яка щойно хвицьнула пса без хвоста.

який каже «гав!» на сміливця-кота,

який доганяє синицю,

яка викрадає пшеницю, —

щоб діткам спекти О-О-ТАКУ паляницю

у хатні, яку збудував собі Джек.

— Головними чи другорядними членами речення можуть бути виписані іменники з прийменниками? Поміркуйте.

5. Списування (за вправою 327).

а) Списати перші три речення, вставляючи пропущені прийменники.

б) Підкреслити іменники з прийменниками. Усно поставити питання до іменників.

в) Робота над першим реченням

— У першому реченні підкресліть іменники. Уточніть, яким членом речення є кожен із них.

6. Опрацювання правила і рубрики «Візьми до увага!» (с. 136) про синтаксичну роль іменників у реченні.

7. Опрацювання вправи 328.

— Які почуття у вас виникли після прочитання тексту вірша?

— Ось з таким гарним настроєм продовжуйте працювати

8. Вправою 329.

— Прочитайте текст «Жолудь» і з'ясуйте значення невідомих слів.

— Зробіть аналіз іменника дубом у такій послідовності:

1. Аналізоване слово.

2. На яке питання відповідає?

3. Яка це частина мови ?

4. Назва власна чи загальна?

5. Назва істоти чи неістоти?

6. Рід (в однині).

7. Число.

8. З яким словом в реченні зв'язане?

9. Яким є членом речення?

— Зробіть аналіз будь-якого з виділених іменників самостійно.

 Перевір себе

https://learningapps.org/3202941

— Яка частина мови називається іменником?

— Як змінюються іменники? Наведіть приклади.

— Наведіть приклади іменників-синонімів та іменників-антонімів.

— Якими членами речення можуть виступати іменники?

 

 

 

Категорія: Українська мова | Додав: Nadija
Переглядів: 793 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Категорії розділу
Українська мова [4]
Літературне читання [7]
Математика [1]
Природознавство [3]
Фізична культура [0]
Основи здоров’я [0]
Трудове навчання [0]
Образотворче мистецтво [0]
Я у світі [2]