-забезпечити системну реалізацію концептуальних засад Державного стандарту загальної початкової освіти;
-створювати відповідні організаційно-педагогічні умови для його впровадження;
-діючи на засадах компетентнісної освіти, ураховувати досвід особистої навчальної діяльності дитини;
-враховувати психологічні особливості першокласників і дотримуватися дидактико-методичних вимог до здійснення контрольно-оцінювальної діяльності; використовувати вербальне, аргументоване, об’єктивне й доступне першокласнику оцінювання на позитивному принципі із акцентом на рівень досягнень учня, а не ступінь його невдач;
-не вдаватися до використання будь-яких умовних позначень для оцінювання навчальних досягнень учнів 1-го класу (сонечко, хмаринка тощо), оскільки вони з часом асоціюються у дитини з відповідним балом за встановленими критеріями оцінювання;
-запобігати перевантаженню першокласників, враховуючи їх вікові психофізіологічні та фізичні можливості;
-навіть за умови інтенсивної підготовки дітей до школине прискорювати процес навчання грамоти, оскільки розвиток навички письма об’єктивно відстає від навички читання й потребує тривалого часу, натомість посилити навчання звуковому й звуко-буквеному аналізу слів, системно збагачувати словниковий запас учнів, розвивати мовленнєві й комунікативні уміння першокласників;
-приділяти увагу ефективній просвітницькій роботі з батьківською громадськістю щодо виховання дитини, створення здоров’язбережувального середовища вдома, організації самостійної роботи першокласників в домашніх умовах на засадах вільного вибору дитиною посильних і цікавих для неї завдань, збалансованому дозуванні навчальної та ігрової діяльності, рухливих ігор.