До учнів з низьким рівнем знань:
- опитувати частіше за інших;
- завжди перевіряти виконання домашнього завдання;
- дозволити користуватися планом відповіді;
- активно відмічати перші успіхи учнів;
- забезпечити доброзичливий тон опитування;
- стимулювати інтерес;
- підтримувати увагу при сприйнятті нового матеріалу (навідні питання);
- вибирати раціональний темп навчання;
- регулювати ступінь складності змісту (виділяти головне, ділити на частини і т. д.);
- глибоко і ретельно інструктувати про роботу, що передбачається (наприклад, з математики - вказати тип задачі, правило, алгоритм чи аналогічну задачу);
- розчленувати складні завдання на ряд простих;
- вимагати пояснення, коментування ходу виконання завдання;
- вказувати причинно-наслідкові зв'язки;
-пропонувати посильні завдання, які поступово ускладнювати, враховуючи можливості учня.
До обдарованих, добре підготовлених учнів:
- давати завдання підвищеної складності;
- запропонувати розв'язати задачу двома способами;
- рекомендувати підібрати додаткові приклади з матеріалу, що вивчається;
- порадити самостійно складати задачі;
- давати завдання на проведення дослідів, спостережень;
- висувати підвищені вимоги до культури мови цих учнів, логіки переказів, суджень тощо;
- давати спеціальні творчі завдання (написати вірш, оповідання, провести дослідження);
- організувати проведення консультацій (надання допомоги іншим учням);
- залучати до проведення занять у молодших класах;
- практикувати заліки, семінари;
- вживати заходи з профілактики підвищеного честолюбства, зазнайства (засудження недостатньої активності, розумне заохочення);
- контролювати оптимальність навчального навантаження, попереджати перевтомлення дітей.
|