Закріплення вміння ставити питання до прикметника, редагувати текст
Сьогодні ми з вами вирушаємо на пошуки мовних скарбів. Під час подорожі на нас чекає багато несподіванок та пригод.
Отже, збираємося в дорогу. Почнемо нашу подорож на вітрильнику. А щоб він зрушив з місця, що потрібно? (Вітер)
Для того, щоб здійнявся вітер і надув вітрила,
Ми букви гарненько пропишемо й полетимо на крилах!
І. Каліграфічна хвилинка. (запиши у зошит)
Вв ві Вітер
Усно
Доберіть споріднені слова до слова «вітер».
До якої частини мови належать всі ці слова? (Іменник)
Доберіть до цих слів прикметники.
Вітер ( слабкий, помірний, південний, північний, східний, західний.)
Вітерець ( легенький, теплий, весняний, веселий, грайливий, пустотливий, ласкавий.)
Вітрюган ( сердитий, лютий, шалений, шквальний.)
Вітрила (білі, червоні.)
Вітряк (крилатий, чотирикрилий, великий.)
– Сьогодні на уроці ми закріпимо уміння змінювати прикметник за числами, встановлювати зв’язок з іменниками та редагувати текст.
Повторення вивченого про прикметник.
– Вітрила наповнені вітром,
Ми швидко летимо по морю.
А поки давайте згадаємо,
Що про прикметник ми знаємо?
Діти, давайте згадаємо, які мовні скарби стосовно прикметника у нас вже є у скарбничці.
«Асоціативний кущ»
( Називає ознаки предметів, відповідає на питання який? Яка? Яке? Які?, зв’язаний з іменниками, другорядний член речення, змінюється за числами, називає ознаки за смаком, кольором, віком, за почуттями
– Згадали, що таке прикметник, ви,
Тепер спішіть до Мудрої Сови.
Тепер отримаєте завдання від Мудрої Сови.
Ці завдання непрості:
Частинки великого скарбу вони!
ІІ ЗАВДАННЯ
Випишіть ТІЛЬКИ прикметники, визначте закінчення, число(однина чи множина).
Гарне діло іде сміло. Розумний господар влітку дбає про зиму. У мого друга акторський талант. І малі камінці роблять синці. Осіння муха боляче кусає. Тихе дитя, коли спить. Я люблю апельсинові льодяники.
В кожному слові візьміть першу букву та складіть пропущене слово.
_______________ СВІТ ВІДКРИВАЄ. (грамота)
ІІІ ЗАВДАННЯ
Запишіть ТІЛЬКИ слова, у яких:
Корінь від слова дзвіночок, суфікс від слова ручка, закінчення від слова веселий. (дзвінкий)
Корінь від слова українка, суфікс від слова харківський, закінчення від слова гарне. (українське)
Корінь від слова приморозив, суфікс від слова літній, закінчення від слова чудові.(морозні)
Корінь від слова накормити, суфікс від слова круговий, закінчення від слова хвилина.(кормова)
Корінь від слова альбомчик, суфікс від слова сильний, закінчення від слова добрий. (альбомний)
Визначте закінчення та число утворених прикметників.
Візьміть з кожного слова по першій букві і утворіть пропущене слово.
МОВА – ЦЕ ОДЕЖА, В ЯКУ ОДЯГАЄТЬСЯ _______________. (думка)
ІV ЗАВДАННЯ
З кожної групи слів випишіть ТІЛЬКИ прикметники, визначте закінчення та число виписаних слів.
Щедрість, щедрувати, щедрий.
Адресний, адреса, адресувати.
Світанок, освітлювати, світлий.
Тривожити, тривожні, тривога.
Явний, явище, являтися.
Візьміть з кожного виписаного слова перші букви і утворіть пропущене слово.
________________ ЛЮДИНИ В ЇЇ МУДРОСТІ. (щастя)
ЗАВДАННЯ
УСНО
Вставте пропущені слова, визначте закінчення та число цих слів.
Був … день. Діти збирали білі ромашки. Раптом на небі з’явилися … хмари. Подув вітер. Полив … дощ. Діти заховалися під … ялинкою.
Слова для довідки: важкі, сонячний, густою, сильний.
Візьміть з першого вставленого слова 5 букву, з другого – 2 букву, з третього – 1 букву, з четвертого – 2 букву. Утворіть з них пропущене слово.
НЕ ШКОДУЙ ___________ ДЛЯ НАВЧАННЯ. (часу)
V. Гра «Шифрувальники»
– Увага! Попереду берег!
Для того, щоб нас зустрічали,
Послати треба радіограму.
Графічний диктант (ЗАПИСУЄМО ТІЛЬКИ ЦИФРАМИ н-д: 212112211 і т.д): іменник позначаємо 1, прикметник – 2.
Зелений, зелень, ліс, лісовий, зима, зимонька, зимові, осінній, осінь, низина, низький, сніжок.
VI ЗАВДАННЯ
Робота з підручником – впр.354
VІI ЗАВДАННЯ
– У мешканців острова є своя газета, якою вони дуже пишаються. Але трапилося у них нещастя: захворів головний редактор. А яку роботу в газеті виконує головний редактор? (Він редагує тексти, виправляє помилки, готує тексти до друку). На жаль, тепер нема кому виправити помилки в текстах. Давайте їм допоможемо!
Спишіть, розкриваючи дужки, ставте прикметники у потрібній формі.
Прийшла (теплий) весна. Дме (тепла) вітерець. Зазеленіла (молодий) трава. З’явилися перші (зелена) листочки. Птахи повернулися з (теплий) країв.
УСНО
Конвалія любить (темний) ліси. Знайти її нелегко. (Білий) дзвіночки конвалії ховаються в (широкий) листках.
Прокинулась бджілка від (зимовий) сну. Прочистила очиці (волохатий) лапками і розбудила подруг. Вибралися вони з (теплий) вулика і дружно полетіли до квітучої яблуньки.
Яка тема усіх цих текстів? (весна)
Які слова допомогли вам це встановити? (прикметники)
Підсумок уроку.
Рефлексія.(усно)
Які мовні скарби ми поклали до скарбнички сьогодні?
Які почуття викликав у вас сьогодні урок?
|