Перший етап уроку, який триває від однієї до кількох хвилин і несе на собі певне навантаження: задає тон уроку, визначає його спрямованість, специфіку, організовує учнів до роботи, створює певний настрій.
ІІ етап.
Перевірка домашнього завдання.
Традиційна частина уроку, під час якої вчитель не лише перевіряє виконане вдома, а й проводить підготовку до вивчення наступного матеріалу: організовує самостійні роботи з картками, роботу біля дошки.
ІІІ етап.
Актуалізація опорних знань.
Відтворення знань (правил, прийомів, способів, формул), необхідних для подальшої роботи на уроці.
ІV етап
Повідомлення теми уроку. Пояснення нового матеріалу.
Найголовніший елемент уроку. Зосередивши увагу учнів на щойно оголошеній темі, вчитель має плавно підійти до того моменту, коли учні зрозуміють, над чим саме вони зараз будуть працювати, про що дізнаються.
V етап
Закріпленнявивченого матеріалу.
На даному етапі необхідно використати всі можливі способи, аби:
- ефективно і швидко перевірити рівень засвоєння нових знань не лише окремими учнями, а й усім класом;
- виявити, які саме моменти не зовсім зрозумілі учням, якщо такі є;
- визначити. Чи вміють учні практично застосовувати щойно набуті знання;
- визначити, чи відбувася процес формування потрібних навчальних умінь, навичок.
Для цього можна використати такі види робіт:
- коментоване письмо;
- самостійна робота;
- математичні диктанти;
-розв’язування прикладів, виконання вправ;
- робота парами;
- виконання завдань за варіантами.
VІ етап
Домашнє завдання.
Слід пам'ятати:
- що домашнє завдання потрібно давати до дзвінка;
- треба організувати всіх учнів, щоб вони його записали, і проконтролювати цей процес;
- завдання потрібно записувати чітко і зрозуміло, у певній звичній для учнів формі;
- якщо завдання містить особливі задачі (нестандартний запис, логічне навантаження, незвичайні завдання —- побудови, вимірювання тощо), то його обов'язково потрібно пояснити, дати настанови, навідні запитання;
- якщо в домашнє завдання входить якась конкретна робота з підготовки до вивчення наступного матеріалу (склеїти, вирізати, намалювати, накреслити, принести якісь предмети, зошити тощо), обов'язково слід провести інструктаж.
VІІ етап
Підсумокуроку.
Завершальний етап уроку, на якому вчитель повинен за кілька хвилин відтворити його основний зміст. Він має чітко виділити позитивні моменти уроку, а також вказати на недоліки у роботі класу. Його завданням також є перевірити, чи пам'ятають учні саму суть вивченого матеріалу, його практичне застосування, чи визначене місце цього матеріалу в системі уже наявних знань.
З цією метою можна:
- запитати в учнів, що нового вони дізналися на уроці, попросити сформулювати вивчені правила, пояснити їх суть;
- запитати, якими новими знаннями поповнилася їхня скарбничка знань;
- сказати так: «Діти, сьогодні ви прийдете до дому, а мама чи бабуся запитають у вас, що ви робили на уроці математики? Що нового дізналися? Що ви їм розповісте?» і заслухати кількох учнів;
- самому підбити підсумки, а діти доповнюватимуть: «Ми сьогодні вивчили нове правило. Хто скаже яке? А для чого воно нам потрібне? Як потрібно його застосовувати? Які подібні правила ми вже знаємо?» тощо;
- заслухати «звіт» учня біля дошки про те, що нового він дізнався на уроці, для ці знання потрібні, як їх практично використовувати.
Сучасним уроком є такий, що відповідає усім вимогам науково-технічного прогресу, досягненням педагогіки та психології, виховує сучасну дитину інтелектуалом, інтелігентом, морально стійким і здоровим громадянином нашої держави.