Розповідь та пояснення вчителя
Ефективність розповіді залежить від її поєднання з іншими формами та методами навчання – ілюстрацією, обговоренням, а також від умов – місця та часу, які вибрав вчитель для розповіді про ті чи інші факти, події, людей.
Види розповіді:
-художні;
-наукові;
-науково-популярні;
- описові.
Види розповіді за цілями:
- розповідь-вступ;
-розповідь-оповідання;
-розповідь-завершення.
Бесіда
Ефективність бесіди залежить від уміння вчителя формувати та ставити запитання.
За призначенням:
-вступна;
- повідомлення;
-повторення;
-контрольна.
За характером:
-репродуктивна;
-евристична;
-катехізисна.
Робота з книгою
Для того, щоб робота з підручником давала найбільший навчальний ефект, вчителю необхідно дотримуватися таких вимог:
а) правильно вибирати матеріал (теми) для самостійного вивчення за підручником на уроці;
б) самостійній роботі учнів «з підручником, як правило, повинна передувати ґрунтовна вступна бесіда (інструктаж) вчителя;
в) спостерігати за самостійною роботою учнів, ставити окремим з них запитання для з'ясування, наскільки вони зрозуміли навчальний матеріал, що вивчається за підручником;
г) звертати увагу на формування у школярів вміння самостійно усвідомлювати та засвоювати новий матеріал за підручником;
д) у разі необхідності перед самостійною роботою учнів з підручником
проводити демонстрації дослідів та наочних посібників з метою Створення на уроці проблемної ситуації та стимулювання учнів до більш вдумливого осмислення навчального матеріалу, що передбачено вивчити;
е) проводити вибіркове читання окремих місць тексту з метою самостійного засвоєння питань описового характеру;
є) у разі необхідності звертатися до короткого відтворення тем; що вивчалися раніше;
ж) робота з підручником в жодному разі не повинна займати весь урок.
Головна позитивна якість методу роботи з книго— це можливість для учня багаторазово обробляти навчальну інформацію у припустимому саме для нього темпі та у зручний час.
Ілюстрація та демонстрація.
Вправи.
Евристичний
Проблемно-пошуковий.
Метод проектів.
Креативні методи навчання:
-метод придумування,
-метод «Якби…»,
-метод образної картини,
-метод гіперболізації,
-метод «Мозкового штурму» та інш.
|